Godt håndværk – også i fremtiden

Den Gamle By holder hen over sommeren to konferencer som en del af projektet Godt håndværk – også i fremtiden.

Den Gamle By har gode erfaringer med, at kulturhistoriske museer kan være med til at øge opmærksomheden om håndværk, praktiske fag og erhvervsuddannelser – og lignende erfaringer gøres i disse år på andre kulturhistoriske museer og oplevelsescentre.

Derfor indbyder Den Gamle By til gensidig inspiration og udveksling af erfaringer gennem to konferencer, hvor en række projekter og tiltag fra museer og oplevelsescentre fra hele landet præsenteres. Desuden præsenteres oplæg om den udfordring, vi står over for med manglen på faglærte samt mulige veje til løsninger.

Konferencerne – tid, sted og tilmelding

Konference 1 – Aarhus

Mandag 12. juni, kl. 10-16
Den Gamle By
Viborgvej 2
8000 Aarhus C

På konferencen i Den Gamle By deles erfaringer fra Industrimuseet, Fregatten Jylland og Hjerl Hedes Modern Hands-projekt. Professor og rektor Lene Tanggaard vil fortælle om håndværkets betydning for Danmarks innovationskapacitet, og forskellige steder i Den Gamle By demonstreres eksempler på håndværksformidling udviklet af Den Gamle By.
Tilmeld dig her.

Deltagelse inkl. forplejning er gratis.
Tilmeldingsfrist: Mandag 29. maj

Konference 2 – København

Tirsdag 29. august, kl. 10-16
Tietgenfonden, Heerings Gaard
Overgaden Neden Vandet 11
1414 København K

På konferencen i Tietgenfondens lokaler i København deles erfaringer fra Arbejdermuseet, Frilandsmuseet, Museum Vestsjælland og Oplevelsescenter Nyvang. Henrik Hersom fra Nationalt Center for Erhvervspædagogik fortæller om, hvordan faglig stolthed kan være med til at øge erhvervsuddannelsernes rekruttering, og Den Gamle By vil også her dele erfaringer og demonstrere håndværksaktiviteter.
Tilmeld dig her.

Deltagelse inkl. forplejning er gratis.
Tilmeldingsfrist: Tirsdag 15. aug.

Se program for begge konference her

16/05/2023