Efterårsmøde i Netværk for Frivilligkoordinatorer 2024

Vidensdeling og erfaringsudveksling på frivilligområdet – med udgangspunkt i frivilligkontrakter.

Mødet er for alle, der arbejder med koordinering af frivillige.

9.30: Morgenkaffe og registrering
10.00: Introduktion til Naturhistorisk Museum og museets brug af frivillige i samlingen
Oplæg ved Hans Viborg Kristensen, samlingsansvarlig, Naturhistorisk Museum. Herefter diskussion

10.45: Frivilligkontrakter og overvejelser om den økonomiske værdi af frivilligt arbejde
Oplæg ved Sabina Trabjerg Lissau, publikumsansvarlig, Museum Sydøstdanmark. Herefter diskussion
11.30: Frokost
12.30: ERFA og kaffe
Med udgangspunkt i oplægget før frokosten diskuterer vi kontraktlige og lovgivningsmæssige spørgsmål vedr. frivillige.
Forbered gerne spørgsmål, som du gerne vil drøfte med kollegerne.
Medbring også gerne eksempler på frivilligkontrakter
14.30: Intro/rundvisning på Naturhistorisk Museum
Bliv klogere på museets arbejde med vigtige emner som evolution, biodiversitet og dansk natur. Naturhistorisk Museum Aarhus er Danmarks næststørste af sin art med millioner af dyr i sine samlinger.
15.30: Tak for i dag

Dato: