Kultur-, naturhistorisk og kunstfagligt orienteringsmøde 2021

Til alle tilmeldte vil der, når de ankommer til Munkebjerg Hotel, ligge navneskilte mm., men ikke hele programmet og deltagerlisten, da ODM vil gerne opfordre til, at I selv printer (eller sparer på papiret). Programmet findes i hele sin udstrækning her på ODM’s hjemmeside. Ligesom deltagerlisterne og en "læs let udgave" med et oversigtligt program for alle faglige grupper.

Print her "kort programoversigt" = "læs let udgave" med et oversigtligt program for alle faglige grupper.

ODM fremsender faktura for deltagelsen umiddelbart efter mødets afholdelse.

Lokaleoversigt

Se deltagerliste med alle deltagere

Deltagerliste Forhistorisk
        Deltagerliste Middelalder
        Deltagerliste Nyere tid
        Deltagerliste Konservering
        Deltagerliste Udstilling
        Deltagerliste Kunst
        Deltagerliste Natur
        Deltagerliste "Uden angivelse"

Deltagerliste fælles udflugt for alle til Rødekro, Museum Sønderjyllands nye Lærings- og Bevaringscenter.

Busser:
Fra Vejle station går der busser til Munkebjerg Hotel kl. 9.40, onsdag den 17. november og retur torsdag den 18. november fra Munkebjerg Hotel kl. 16.35 (PRÆCIS) til Vejle station.

Organisationen Danske Museer har herved fornøjelsen af at indbyde til årets traditionsrige faglige orienteringsmøde.

Møderne har været afholdt i mere end 50 år- kun i 2020 var det nødvendigt at springe over. Nu er det så på høje tid at mødes – og igen med det overordnede mål at arbejde for at sikre yderligere netværk, faglig sparring og fælles referencer på tværs af den danske museumsverden, samtidig med at man i egen fagkreds har mulighed for at debattere påtrængende og væsentlige faglige forhold.

Mødet er, som senere år, et to dages fagligt effektivt seminar, fra onsdag den 17. november, kl. 10.00 og til torsdag den 18. november 2021 kl. 16.30. I de dage vil Munkebjerg Hotel summe af liv i faggrupperne: forhistorisk arkæologi, middelalder/historisk arkæologi, nyere tids kulturhistorie, konserveringsgruppen, udstillingsgruppen, naturhistoriske gruppe og kunstfaglig gruppe.
Undervejs i forløbet vil der være et ”Museumsmarked” – hvor udvalgte leverandører præsenterer museumsrelevante produkter.

Tilmelding til orienteringsmødet finder sted her på ODM’s hjemmeside. Detaljeret program vil være klar primo november. Vi forventer op mod 400 deltagere fra landets museer til begivenheden.

Faktura udsendes fra ODM umiddelbart efter arrangementet.

Fælles udflugt for alle til Rødekro, Museum Sønderjyllands nye Lærings- og Bevaringscenter.
Alle ODM grupper inviteres til at deltage i konservatorernes udflugt onsdag den 17. nov. kl. 12.00 – 17.30, hvor Museumsdirektør Axel Johnsen introducerer baggrunden og visioner for museets nye byggeri med rundvisning af faciliteter, der samler samlingsarbejde under ét tag kombineret med et ambitiøst læringscenter.

Vi opfordre folk fra alle grupper til at deltage, så vi kan få en god, tværfaglige dialog og diskussion med hinanden og medarbejderne i Rødekro.

Turen er gratis og inkludere: bustransport, frokost (madpakke udleveres), introduktion i bussen ved Museumsdirektør Axel Johnsen, rundvisning, kaffe og dialog. Tilmelding nødvendigt i tilmeldingsformularen her på siden.

Dato:

16. nov. - 17. nov. 2021