Netværksmøde i BYMUS – netværk for bymuseer

Så er det tid til vidensdeling, gensidig inspiration, udveksling af metoder og erfaringer i netværket for bymuseer, hvor vi sammen ønsker at udvikle og styrke bymuseers rolle og status.

Turen går til Museerne Helsingør, hvor oplevelser af nye brugerbehov og publikumsforventninger har fået museum og bibliotek til sammen at arbejde målrettet mod at styrke relevans og formidlingsaktiviteter. Sammen er museum og bibliotek gået i gang med at udvikle en kultur- og dannelsesinstitutioner version 2.0, der vil nytænker dannelse, læring og fordybelse for at sikre relevans, oplevelsesværdi og kulturtilbud. Museum og bibliotek vil sammen være portalen til byens historie, litteratur, dannelse og til byen som destination. For besøgende skal oplevelsen starte på byens Kulturværft, hvor bymuseum og bibliotek holder til, og herfra skal oplevelsen pege ud i byrummet som en museumsoplevelse, hvor historien og litteraturen er nærværende.

Dagens program:

11.30 – 12.15: ’Vi er der ikke endnu, men vi er på vej’. Oplæg om vision og erfaringer hos Museerne Helsingør.

12.15-12.45: Frokost på Kulturværftet

12.45-13.30: Rundvisning på Kulturværftet

13.30-15.30: Netværkssnak med kaffe og kage.

Læs mere om netværket her

Koordinatorgruppe:

Mette Stauersbøl Mogensen, Museum Odense: MSLAR@odense.dk

Rikke Johansen Smidt, Viborg Museum: rij@viborg.dk

Dorthe Godsk Larsen, Roskilde Museum: dorthegodsk@romu.dk

Dato:

24. jan. 2024

Sted:

Museerne Helsingør – Kulturværftet, Allégade 2

Målgruppe:

Medlemmer af BYMUS - Netværk for bymuseer

Tilmeldingsfrist:

22/01/2024

Priser:

Egenbetaling af frokost.

Deltagelse i dagen derudover gratis.